Eğitim
5 Eylül 2023 2023-09-05 16:05Eğitim
Eğitim Sistemi (İLKES)
EĞİTİM VE ÖĞRENME YAKLAŞIMIMIZ
Uyguladığımız programlarla her öğrencinin başarılı olabileceği yönlerini keşfeder; yetkinliklerini, çok yönlü becerilerini geliştirir, ulusal düzeydeki sınavlara en iyi şekilde hazırlar, akademik kadromuzun öğrenme liderliğini, mesleki gelişim atölyeleriyle güncelleriz. Bambaşka kişilikler ve eşsiz yeteneklerle aramıza katılan çocuklarımızın her biri diğerinden farklıdır ve farklı öğrenir. İstanbul Lider Eğitim Sistemi-İLKES bu çeşitliliği zenginlik olarak kabul eder ve bütün çalışmalarını her bir çocuğun tek ve biricik olduğu gerçeği ile planlar.
Lider Öğrenci Geliştirme Programı
İstanbul Lider Kolejinde Lider Öğrenci Geliştirme programı uygulanır. Program anaokulundan başlayarak 12. Sınıfa kadar devam eder. Program eğitimde beceri odaklı yaklaşımın, hayata hazırlanan çocuğun eğitim yolculuğundaki önemini kavramış ve eğitim ve öğrenme programlarını buna paralel olarak dört ana başlık altında toplamıştır:
* Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi
* 21. Yüzyılın Yeni Temaları
* Bilişim ve Teknoloji Okuryazarlığı
* İş ve Yaşam Becerileri Eğitimi
* 21. Yüzyılın Yeni Temaları
* Bilişim ve Teknoloji Okuryazarlığı
* İş ve Yaşam Becerileri Eğitimi
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME EĞİTİMİ
Anaokulunda itibaren başlayan bu eğitim süreci, öğrencinin yeni ve karmaşık bir sorunla karşılaştığında yaratıcı, eleştirel, tasarım odaklı, çözüm odaklı düşünmeyi ve akıl yürütmeyi sağlayarak hem bu becerileri hem de problem çözme becerilerini geliştirmeyi hedefer. Bununla birlikte grup çalışmaları ile iletişim becerileri, takım içinde işbirliği yapma gibi 21. Yüzyılın temel becerilerini de geliştirmesi hedeflenir.
21.YÜZYILIN YENİ TEMALARI
İlkokuldan itibaren başlayan bu eğitim süreci ile küresel bilinç sağlık okuryazarlığı,çevre okuryazarlığı, dünya vatandaşı olabilme finans, ekonomi, işletme, girişimcilik okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi hedefenir.
BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
İlkokuldan itibaren başlayan bu eğitim süreci ile bilgi okuryazarlığı, medya okuryazarlığı, bilişim ve teknoloji okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir
iŞ VE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ
İlkokuldan itibaren başlayan bu eğitim süreci ile İnsiyatif alabilme üretkenlik,sorumluluk alabilme, grubu doğru yönlendirebilme gibi becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir.
Dil Eğitimi
KÜRESEL DİL EĞİTİMİ
Düşünen, araştıran, üreten dünya vatandaşı bireyler olma yolunda en önemli edinimlerden biri de İngilizce ve farklı dünya dillerinde dört dil becerisinde belirlenen hedeflerde dile hakim olmaktır. ‘LEADING STUDENTS projesiyle 21. yüzyıl yaşam becerileri kapsamında eleştirel düşünce, iş birliği, yaratıcılık ve iletişim becerileri küresel dil eğitimi programlarına entegre edilmiştir.
Dünya ile konuşan, Dünya ile çalışan, Dünya ile yarışan Lider öğrenciler...
İngilizce ediniminde mümkün olduğunca dile maruz kalmak en önemli etkenlerden biridir. Bundan yola çıkarak gerçek ortamlara yakın kurgusal ortamlar tasarlanarak çocukların en üst seviyede dile maruz kalmaları sağlanır.
İstanbul Lider Kolejinde iletişimsel (communicative) metodlar kullanılarak öğrencilerin dili etkin olarak kullanmaları sağlanır. Anaokul ve ilkokul süreçlerinde sağlam temelleri atılan İngilizce dil ediniminin ortaokul yıllarında ‘independent user’ dediğimiz seviyelere çıkması hedeflenir. 5. sınıf ‘Intensive Programme in English’ olarak adlandırılır ve yoğun İngilizce programının uygulandığı hazırlık yılı olarak konumlanır. Dil ve içeriğin birleştirildiği CLIL (Content and Language Integrated Learning) metoduyla öğrencilerin hem farklı ilgi alanları devreye sokulur hem de dilin anlamlı içeriklerle edinilmesi sağlanır.
Dünya ile konuşan, Dünya ile çalışan, Dünya ile yarışan Lider öğrenciler...
İngilizce ediniminde mümkün olduğunca dile maruz kalmak en önemli etkenlerden biridir. Bundan yola çıkarak gerçek ortamlara yakın kurgusal ortamlar tasarlanarak çocukların en üst seviyede dile maruz kalmaları sağlanır.
İstanbul Lider Kolejinde iletişimsel (communicative) metodlar kullanılarak öğrencilerin dili etkin olarak kullanmaları sağlanır. Anaokul ve ilkokul süreçlerinde sağlam temelleri atılan İngilizce dil ediniminin ortaokul yıllarında ‘independent user’ dediğimiz seviyelere çıkması hedeflenir. 5. sınıf ‘Intensive Programme in English’ olarak adlandırılır ve yoğun İngilizce programının uygulandığı hazırlık yılı olarak konumlanır. Dil ve içeriğin birleştirildiği CLIL (Content and Language Integrated Learning) metoduyla öğrencilerin hem farklı ilgi alanları devreye sokulur hem de dilin anlamlı içeriklerle edinilmesi sağlanır.
İNGİLİZCE KONUŞMA BECERİSİNİN PEKİŞTİRİLMESİ İÇİN YAPILAN UYGULAMALARDAN ÖRNEKLER:
Morning Session, Talk for a minute, Public Speaking, Destination, Imagination, Junior Teachers JMUN (Junior Model United Nations)
ULUSLARARASI PLATFORMLARDA İNGİLİZCE
İngilizce seviyesi farklı sınıf seviyelerinde uluslararası akredite olmuş sınavlarla ölçülür.
ALMANCA / FRANSIZCA / İSPANYOLCA EĞİTİMİ
İlkokul 2. Sınıfta başlayan Seçmeli II. Dil (Almanca, Fransızca, İspanyolca vb) Eğitim ve Öğrenme programında ortaokulun sonuna gelindiğinde öğrencinin A2.3 seviyesine gelmesi hedeflenir.
Morning Session, Talk for a minute, Public Speaking, Destination, Imagination, Junior Teachers JMUN (Junior Model United Nations)
ULUSLARARASI PLATFORMLARDA İNGİLİZCE
İngilizce seviyesi farklı sınıf seviyelerinde uluslararası akredite olmuş sınavlarla ölçülür.
ALMANCA / FRANSIZCA / İSPANYOLCA EĞİTİMİ
İlkokul 2. Sınıfta başlayan Seçmeli II. Dil (Almanca, Fransızca, İspanyolca vb) Eğitim ve Öğrenme programında ortaokulun sonuna gelindiğinde öğrencinin A2.3 seviyesine gelmesi hedeflenir.

Ulusal Sınavlara Hazırlık Programı
Akademik programın 21. yüzyıl yaşam becerileri ile bütünlendiği ve bütün disiplinlerin yatay ve dikey olarak interaktif planlandığı programımız öğrencilerimizin çevresel ve toplumsal kimliğinin oluşumuna da belirgin şekilde etki eder. Temel hedeflerimizden biri öğrencilerimizi ulusal sınavlara hazırlamaktır.
- KESİNTİSİZ EĞİTİM : Yaz tatili boyunca öğrenilenlerin unutulmaması için akademik çalışmalar yapılır.
- Eğitim ve Öğrenme yılı başlamadan üç hafta önce başlayan akademik hazırlık programı,
- Hazır bulunuşluk sınavı,
- Yoğun etüt programı,
- Konu sonu tarama testleri,
- Haftalık deneme sınavları,
- Eksik tamamlama etütleri,
- Öğrencilerin farklı ihtiyaçlarına göre hazırlanmış zengin ders içerik ve programları,
- MEB’e göre yüzde elli daha fazla ders saati ve etkinlik,
Bilişim ve Teknoloji Programı
Hedefimiz, hayatımızın içine giren teknolojiyi doğru ve etkin kullanmayı öğrenmesini hedefler. Öğrencilerimizden beklentimiz,
- Her yıl en az bir kodlama dilini öğrenen,
- Yoğun etüt programı,
- Konu sonu tarama testleri,
- Haftalık deneme sınavları,
- Eksik tamamlama etütleri,
Kodlama
Cihazsız kodlama etkinlikleriyle öğrenciler basılı materyaller ve oyunlar yardımıyla oluşturulan algoritmayı uygular, algoritmik düşünme becerisi kazanır ve kendi oyununu yazar. (Scratch, KODU, PYTHON)
Maker
Yemek yapmaktan, model uçak yapmaya, elektronik devreler ve motorlar aracılığı ile yapılan model uçak ve araçtan, 3 boyutlu yazıcılar ile basılan ve üretilen her türlü ürün, süs eşyası, takı, oyuncak maker programı kapsamındadır.
STEM (İstanbul Lider Design Science Technology Engineering Arts Math):
Uluslararası STEM eğitimi, sanat ve tasarım ile zenginleştirilerek İstanbul Lider Okullarına özgü olarak oluşturulmuştur. Tasarım ve çözüm odaklı düşünmek, 21. yüzyıl becerileri arasında yer alır.
Robotik
İstanbul Lider robotlar, yapay zeka, 21. yüzyılın teknoloji ve sosyal yaşamının merkezine yerleşmiştir. İnsanlığın geleceğini şekillendirecek teknolojidir. İstanbul Lider Koleji Öğrencileri;
• İşlevsel ve ihtiyaçlara uygun robot tasarımı yaparlar.
• Yaptıkları robotları kodlama yardımı ile hareket ettirirler.
• Robotlara verilen görevleri, yazılım ve kodlama dillerini kullanarak yerine getirmelerini sağlarlar.
Teknoloji ve Değerler
Üretilen ve kullanılan teknolojinin, insanlığın yararına ve toplumsal değerlere uygun olması, 21. yüzyılın yaşamında son derece önemlidir.
Cihazsız kodlama etkinlikleriyle öğrenciler basılı materyaller ve oyunlar yardımıyla oluşturulan algoritmayı uygular, algoritmik düşünme becerisi kazanır ve kendi oyununu yazar. (Scratch, KODU, PYTHON)
Maker
Yemek yapmaktan, model uçak yapmaya, elektronik devreler ve motorlar aracılığı ile yapılan model uçak ve araçtan, 3 boyutlu yazıcılar ile basılan ve üretilen her türlü ürün, süs eşyası, takı, oyuncak maker programı kapsamındadır.
STEM (İstanbul Lider Design Science Technology Engineering Arts Math):
Uluslararası STEM eğitimi, sanat ve tasarım ile zenginleştirilerek İstanbul Lider Okullarına özgü olarak oluşturulmuştur. Tasarım ve çözüm odaklı düşünmek, 21. yüzyıl becerileri arasında yer alır.
Robotik
İstanbul Lider robotlar, yapay zeka, 21. yüzyılın teknoloji ve sosyal yaşamının merkezine yerleşmiştir. İnsanlığın geleceğini şekillendirecek teknolojidir. İstanbul Lider Koleji Öğrencileri;
• İşlevsel ve ihtiyaçlara uygun robot tasarımı yaparlar.
• Yaptıkları robotları kodlama yardımı ile hareket ettirirler.
• Robotlara verilen görevleri, yazılım ve kodlama dillerini kullanarak yerine getirmelerini sağlarlar.
Teknoloji ve Değerler
Üretilen ve kullanılan teknolojinin, insanlığın yararına ve toplumsal değerlere uygun olması, 21. yüzyılın yaşamında son derece önemlidir.
Sanat ve Spor Programı
Eşsiz yeteneklerle doğduğuna inandığımız çocuklarımızın her birinin mutlaka sanatsal ve sportif olarak parlatılması ve yeteneklerinin beslenerek sanatı ve sporu yaşam tarzı haline getirmesi İstanbul Lider Koleji eğitim felsefesinin omurgasıdır.
- Her öğrenci,
- Bir enstrüman çalar,
- En az bir spor dalında kendini geliştirir,
- En az bir sanat alanıyla ilgilidir.
Bu programda hedef; sanatçı, sporcu olmak değil, yaşamının bir alanında bu becerilerin sürdürülebilir şekilde var olmasını sağlamaktır. İlgili alanlarda yeteneği keşfedilen öğrenciler, ders dışı ek programlara yönlendirilir.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Ortaokul yılları öğrencilerimizin ilk ergenlik dönemine denk geldiği için ayrıca önemlidir. Bu noktada en geniş perspektifle dönemin kritik özelliklerine uygun bir psikolojik hazırlık ve Destek PDR servislerimiz tarafından önceden planlanmıştır ve her öğrencimizi maksimum Destekleyecek şekilde hayata geçirilir. İstanbul Lider Koleji’nde tüm öğrenciler yoğun bir biçimde rehberlik ve danışmanlık hizmeti alırlar.
Öğrencinin;
Öğrencinin;
- Kendini keşfetmesi ve güçlü yönlerine odaklanması,
- Benlik algısının yerleşmesi,
- Öz saygısı yüksek,
Çevresiyle anlamlı ilişkiler kurabilen bireyler olması için her öğrenciyle düzenli görüşmeler ve dar grup çalışmaları yapılır. Öğrencinin ihtiyaç ve beklentileriyle ilgili olarak İstanbul Lider ailelerine düzenli geri bildirimlerle beslenen sistem, her öğrencinin potansiyelinin en üst noktasına ulaşabilmesi için ihtiyaca göre düzenlenen programlarla devam eder.
Önleyici rehberlik (Proactive Counselling) çalışmaları, süreçlere daha erken müdahaleler için etkili kullanılan bir yaklaşımdır.
Çocuk gelişimi, iletişim vb. konularda düzenli olarak ‘Aile Farkındalık’ programları yapılır.
Önleyici rehberlik (Proactive Counselling) çalışmaları, süreçlere daha erken müdahaleler için etkili kullanılan bir yaklaşımdır.
Çocuk gelişimi, iletişim vb. konularda düzenli olarak ‘Aile Farkındalık’ programları yapılır.
İ.L.K PISA Sınavları
Ögrencilerimizin akademik olarak uluslararası arenadaki yerini anlamamıza yardımcı olabilecek İ.L.K
PISA, OECD ülkeleri ögrencilerinin katıldıgı ve 2 senede bir yapılan PISA sınavı benzeri bir sınavdır.
Istanbul Lider Koleji ögrencileri; her yıl, “Matematik okur yazarlıgı”, “Fen Bilimleri okur yazarlıgı” ve
“Ana dilde okudugunu anlama” alanlarından oluşan bir sınava girerler.